چگونه یک برند بسازیم؟
مراحل ساخت برند چیست؟
اولین گام برای ساخت برند این است که داستان برند را مشخص کنید
دومین گام تعیین نام برند میباشد
گام سوم تعیین رنگ سازمانی است
چهارمین کار لوگوی برند می باشد و طراحی هویت بصری که شامل ست اداری و فونت مناسب و کاور شبکه های اجتماعی می باشد
پنجمین وظیفه ساخت برند بوک می باشد
توضیح مراحل ساخت برند 👇
۱. داستان برند :
برند شما چه مسئلهای را بیان میکند؟
چه ارزشی ایجاد میکند و یا چه مسئلهای را حل میکند؟
به دنبال تعامل چه چیزی با مشتری هستید؟
و چگونه می خواهید با مشتری تعامل برقرار کنید؟
وجه تمایز شما با رقیبانتان چیست؟
۲. چگونه اسم برند را انتخاب کنیم؟
معیارهای مهم در انتخاب اسم برند را مشخص کنید که ما در این مقاله به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم ۱.قابل ثبت بودن ۲.متناسب با داستان برند ۳.متمایز بودن ۴.با معنی بودن ۵.لفظ روان داشتن ۶.موجود بودن نام در شبکه های اجتماعی و دامنه سایت
سپس اسم های کاندید را با دقت بررسی کنید و سپس اسم با اولویت را انتخاب کنید و برند خود را در مرکز مربوطه ثبت نمایید.
۳. بررسی پالت رنگی و رنگ سازمانی باید با مطالعه روانشناسی تئوری رنگ ها آغاز شود و نقاط مشترک بین هویت برند را با رنگ پیدا کنیم و سه رنگ را کاندید و انتخاب کنیم و رنگ های رایج صنعت خود را بررسی نماییم و با توجه به اینها رنگ را با شخصیت برند تطابق داده و انتخاب نمایید.
۴. برای طراحی لوگو باید سبک های مختلف لوگو را بررسی کنید و لوگوی رقیبان خود را نگاه کنید و یک بریف با جزئیات کامل تهیه کنید و به طراح ماهر و حرفه ای آن را بسپارید
۵. برند بوک یک اصطلاح است که اعم از قوانین و اصول گرافیکی که باید در شرکت و برند شما رعایت شود به این دفترچه راهنما که برای اجرای تمامی امور گرافیکی و طراحی شرکت به کار میرود که مثلاً برای طراحی وب سایت وقتی به یک شرکت سفارش می دهید با ارائه برند بوک خود به آن شرکت می فهمانید که چه قوانین گرافیکی و از چه رنگ هایی و چه طرح هایی و چه سایز هایی و … باید در وب سایت شما استفاده نمایند
لینک های مفید :
روش انتخاب نام برند
بریف طراحی لوگو
تعرفه طراحی لوگو
طراحی هویت بصری
طراحی برندبوک
کاربرد موکاپ در طراحی لوگو
طراحی لوگو با هوش مصنوعی
مراحل ساخت برند
بهترین نرمافزارهای طراحی لوگو
بهترین استودیو طراحی لوگو در مشهد