علی حسن زادهعلی حسن زادهعلی حسن زادهعلی حسن زاده

  • طراحی لوگو
  • موکاپ رایگان
  • آموزش
  • ریدیزاین
  • وبلاگ
  • تعرفه طراحی لوگو
  • درباره ما
  • تماس با ما
instagram
طراحی لوگو مزون لباس عروس
طراحی لوگو مزون لباس عروس
فوریه 4, 2023
طراحی لوگو نوشیدنی
طراحی لوگو نوشیدنی
می 11, 2023
منتشر شده توسط ali on می 11, 2023
موضوعات
  • طراحی لوگو
برچسب ها
طراحی برند بوک
طراحی برند بوک
طراحی برند بوک

طراحی برند بوک
طراحی برند بوک

طراحی برند بوک
طراحی برند بوک

طراحی برند بوک
طراحی برند بوک

طراحی برند بوک
طراحی برند بوک

طراحی برند بوک
طراحی برند بوک

طراحی برند بوک
طراحی برند بوک

طراحی برند بوک
طراحی برند بوک

آشنایی با طراحی برندبوک و کاربرد های آن

برندبوک چیست؟

تعاریف زیادی برای واژه برندبوک وجود دارد چه به زبان لاتین و چه فارسی و همچنین کلمات مشابه زیادی وجود دارد که به اشتباه معنای آن را با برندبوک یکی میدانند مثل کلمه چارت گرافیست که اکثرا با برندبوک اشتباه گرفته میشود.

اما اگر به صورت خیلی کلی بخواهیم تعریفی از کلمه برندبوک داشته باشیم باید بگوییم برندبوک در واقع راهنمای هویت بصری برند میباشد که به منظور های مختلفی از برندبوک در فضای برندینگ استفاده میشود که در ادامه به بیان آن ها نیز خواهیم پرداخت.

برندبوک به معنای کامل تر مرجعی جامع برای برند میباشد که تمامی موضوعات مرتبط با هویت بصری برند در اون قرارداده شده.

چرا برندبوک لازمه؟

برندبوک توضیح دهنده کامل برند هست به این معنا که اگر شخصی برندبوک یک برند را بخواند به موارد زیر کاملا آگاه خواهد شد:

  • شعار شرکت و برند چیست؟
  • اهداف شرکت چه چیزهایی است؟
  • این برند قرارست چه خدمتی رو ارائه بده؟
  • این برند قرارست چه مشکلاتی رو حل کنه؟
  • استفاده اصولی از لوگوی برند و سایر موارد بصری و گرافیکی برند به چه صورت است؟

امروزه اکثر برند های بزرگ و حتی کوچکی که قصد بزرگ شدن دارند برای دیده شدن برند خود و برای رساند درست و اصولی مفهوم برند خود برندبوک را عضوی جدا نشدنی و لازم برای بیزینس و کسب و کار خود میدانند که در انتهای این مقاله نمونه ای از برندبوک را در اختیار شما قرار میدهیم.

به صورت خلاصه تر اگر کاربرد برندبوک را بخواهیم بیان کنیم باید بگوییم برندبوک باعث معرفی صحیح برند میباشد و همچنین باعث استفاده درست از هویت بصری برند هست.

در برندبوک چه مواردی قرار گرفته؟

برندبوک شامل موارد زیر میباشد:

پالت رنگ اول برند:

رنگ سازمانی و اصلی برند مثل برند دیجیکالا که از رنگ قرمز استفاده میکند.

پالت رنگ دوم برند:

رنگ دومی که اکثرا در کنار رنگ اصلی برند قرار میگیرد.

رنگ های مجاز برای تغییر رنگ:

رنگ هایی که برای تغییر پالت های اصلی رنگ سازمانی مجاز به استفاده هستند و بر اساس اصول روان شناسی رنگ بکار برده شدند.

تگ لاین:

عبارتی کوتاه که معمولا زیر لوگو درج میشود.

نام شرکت به صورت اختصاری:

مثل برند کوکاکولا که به صورت اختصاری coke نوشته میشود.

تایپوگرافی:

فونت های مرتبط و قابل استفاه برای برند.

الزامات لوگو:

مواردی که حتما هنگام استفاده از لوگو لازم است رعایت شود مثل فواصل و اندازه ها.

نحوه استفاده لوگو:

منظور نحوه درست استفاده از لوگو در حالت های مختلف است مثل کارت ویزیت، سربرگ و…

تن برند:

برند چه ایده و منظوری و چه حسی را به مخاطب میرساند.

موارد غیر قابل قبول برای استفاده:

مواردی که به هیچ عنوان در طراحی ها و استفاده لوگو نباید استفاده شود و باید اجتناب شود.

لازم به ذکر است که موارد بالا موارد اصلی در برندبوک بود و حتما مواردی جزئی تری هم در برندبوک استفاده میشود که مطمعنا طراح برندبوک باید تمام موارد را رعایت کند.

جمع بندی:

استفاده از برندبوک برای برند هایی که قصد رشد زیادی دارند لازم و ضروری است و مطمعنا برای این دسته از افراد کاربرد فراوانی خواهد داشت اما داشتن برندبوک را به کسب و کارهای خرد و میدانی توصیه نمیکنیم.

چگونه باید برندبوک طراحی کنیم؟

طراحی برندبوک عملی کاملا حرفه ای تخصصی است که به غیر از طراح گرفیک حرفه ای کس دیگری صلاحیت طراحی آن را ندارد اینکه میگوییم صلاحیت آن را ندارد به این معنا است که اگر فرد غیر حرفه ای این کار را انجام دهد جزئیات و نکات مهم و حرفه ای را نمیتواند درست انجام دهد و نتیجه نتیجه مطلوبی نخواهد بود.

لینک های مفید :
روش انتخاب نام برند
بریف طراحی لوگو
تعرفه طراحی لوگو
طراحی هویت بصری
طراحی برندبوک
کاربرد موکاپ در طراحی لوگو
طراحی لوگو با هوش مصنوعی
مراحل ساخت برند
بهترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو
بهترین استودیو طراحی لوگو در مشهد

اشتراک گذاری
6
ali
ali

مطالب مرتبط

چگونه با تعرفه انجمن طراحان گرافیک ایران کار کنیم

چگونه با تعرفه انجمن طراحان گرافیک ایران کار کنیم

می 6, 2025

چگونه با تعرفه انجمن طراحان گرافیک ایران کار کنیم ؟!


اطلاعات بیشتر
عصاره برند چیست و چرا اهمیت دارد؟
دسامبر 17, 2024

عصاره برند چیست و چرا اهمیت دارد؟


اطلاعات بیشتر
برندینگ در بازارهای جهانی: چالش‌ها و استراتژی‌های موفق برای ورود به بازارهای بین‌المللی
دسامبر 7, 2024

برندینگ در بازارهای جهانی


اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساخته شده توسط تیم طراحی سایت آردیچ
instagram